kingyellow | 25-03-2007 | 10:46 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
honda vfr750
omdat mijn motortje alweer wat ouder begint te worden, beginnen er ook een paar gebreken te komen.
het meest irritante probleem is dat het blok begint te lekken het is niet heel veel maar elke dag
liggen er wel 2 of 3 druppels onder de fiets.ik vraag me dan ook af of ik hem zal laten reviseren,
of toch inruilen. ik heb namelijk geen idee wat het gaat kosten om alle pakkingen/keerringen
te laten vervangen,en of de motor het nog wel waard is.Heeft iemand een idee of indicatie wat
het zal gaan kosten om de motor: (zie mijn profiel) weer lekvrij te krijgen??

zolang mijn baas net doet alsof ik veel verdien,Doe ik net alsof ik hard werk.

groetjes Rene.

  d-exit | 25-03-2007 | 22:06 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
YAMAHA 1000 FAZER
 Quote:
 Heeft iemand een idee of indicatie wat het zal gaan kosten om de motor: (zie mijn profiel) weer lekvrij te krijgen??

Ik zou eerst eens onderzoeken waar de lekkage precies vandaan komt.
Als het de bv kering van de aftapplug is, dan ben je snel (en goedkoop) klaar.
Een koppakking is ook geen groot probleem, maar er zijn natuurlijk genoeg lekkage punten waarvoor het blok uit elkaar moet.
Dus waar lekt het precies?


I've got a silvermachine.....

  kingyellow | 25-03-2007 | 22:15 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
honda vfr750
waarvan ik zeker weet dat het lekt is de schakelpook
en de kleppendeksel. verder is het toch wel moeilijk te zien.

zolang mijn baas net doet alsof ik veel verdien,Doe ik net alsof ik hard werk.

groetjes Rene.

  depeppel | 25-03-2007 | 22:50 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Een Yamaha xj600 (1991) van die leeft tijd heeft dat een keer.

Denk zelf dat het met een kleppen deksel pakking set en een schakelpook kering al een heel stuk minder zal zijn.


Dit is zelf best te doen als je een beetje handig bent.

Zijn er deksels aan de zij kant van het blok die zouden lekken, ook even vernieuwen.

Kijk of de rubber slangen niet poreus zijn van de carter ontluchter of ze nog goed afdichten
(is ook vaak kleine lekkage wie het helleblok besmeuren)

En maak gebruik van vloeibare pakking bij plaatsen waar hij heeft gelekt, ivm daar heeft de originele pakking zijn werk net niet genoeg kunnen doen.

Gr De peppel

  BikeNet-TD | 26-03-2007 | 07:34 uur | Reageer op dit bericht
Wie is BikeNet-TD
husky SM, martin-fighter,bandit
Als het alleen die twee pakkingen/keerringen zijn kom je met 50 euro al een heel eind, als je het laat doen komt daar bij een motorzaak nog 50 tot 75 euro bij.
Het is trouwens een heel eenvoudig blok om uit elkaar te halen, mocht dat nodig zijn.

de schakelaskeerring is een veel voorkomed probleempje(bij verschillende motoren) een eenvoudig klusje 

  kingyellow | 26-03-2007 | 18:01 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
honda vfr750
dank voor jullie reacties !!
groetjes rene



Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.