![]() |
kingyellow | 25-03-2007 | 10:46 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
||||
honda vfr750 |
omdat mijn motortje alweer wat ouder begint te worden, beginnen er ook een paar gebreken te komen. het meest irritante probleem is dat het blok begint te lekken het is niet heel veel maar elke dag liggen er wel 2 of 3 druppels onder de fiets.ik vraag me dan ook af of ik hem zal laten reviseren, of toch inruilen. ik heb namelijk geen idee wat het gaat kosten om alle pakkingen/keerringen te laten vervangen,en of de motor het nog wel waard is.Heeft iemand een idee of indicatie wat het zal gaan kosten om de motor: (zie mijn profiel) weer lekvrij te krijgen?? zolang mijn baas net doet alsof ik veel verdien,Doe ik net alsof ik hard werk. groetjes Rene. |
|||||
![]() |
||||||
![]() |
d-exit | 25-03-2007 | 22:06 uur | |
![]() |
||||
YAMAHA 1000 FAZER |
Ik zou eerst eens onderzoeken waar de lekkage precies vandaan komt. Als het de bv kering van de aftapplug is, dan ben je snel (en goedkoop) klaar. Een koppakking is ook geen groot probleem, maar er zijn natuurlijk genoeg lekkage punten waarvoor het blok uit elkaar moet. Dus waar lekt het precies? I've got a silvermachine.....
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
kingyellow | 25-03-2007 | 22:15 uur | |
![]() |
||||
honda vfr750 |
waarvan ik zeker weet dat het lekt is de schakelpook en de kleppendeksel. verder is het toch wel moeilijk te zien. zolang mijn baas net doet alsof ik veel verdien,Doe ik net alsof ik hard werk. groetjes Rene.
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
depeppel | 25-03-2007 | 22:50 uur | |
![]() |
||||
|
Een Yamaha xj600 (1991) van die leeft tijd heeft dat een keer. Denk zelf dat het met een kleppen deksel pakking set en een schakelpook kering al een heel stuk minder zal zijn. Dit is zelf best te doen als je een beetje handig bent. Zijn er deksels aan de zij kant van het blok die zouden lekken, ook even vernieuwen. Kijk of de rubber slangen niet poreus zijn van de carter ontluchter of ze nog goed afdichten (is ook vaak kleine lekkage wie het helleblok besmeuren) En maak gebruik van vloeibare pakking bij plaatsen waar hij heeft gelekt, ivm daar heeft de originele pakking zijn werk net niet genoeg kunnen doen. Gr De peppel
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
BikeNet-TD | 26-03-2007 | 07:34 uur | |
![]() |
||||
![]() husky SM, martin-fighter,bandit |
Als het alleen die twee pakkingen/keerringen zijn kom je met 50 euro al een heel eind, als je het laat doen komt daar bij een motorzaak nog 50 tot 75 euro bij. Het is trouwens een heel eenvoudig blok om uit elkaar te halen, mocht dat nodig zijn. de schakelaskeerring is een veel voorkomed probleempje(bij verschillende motoren) een eenvoudig klusje
|
|||||
![]() |
||||||
![]() |
kingyellow | 26-03-2007 | 18:01 uur | |
![]() |
||||
honda vfr750 |
dank voor jullie reacties !! groetjes rene
|
|||||
![]() |
||||||
|
Reageer