strong | 09-12-2003 | 23:37 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Foto4
Ik ben op zoek naar een goede rijschool liefst in Leeuwarden. Wie heeft er goede ervaringen of slechte. Hoor het graag, alvast bedankt.


Groetjes van Strong. ;-)

  Suuz | 10-12-2003 | 09:51 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Honda CBR600 F & Suzuki GS750 & DL650
Ik weet zelf geen goede rijscholen maar via de site van het CBR kun je gegevens (slagings percentages) opvragen van rijscholen in een bepaalde regio. Mischien heb je daar iets aan.



Dit bericht is gewijzigd door Suuz op 10-12-2003 @ 9:53

  annemien | 10-12-2003 | 10:11 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki Bandietje
Misschien kunnen Damp en Jerna je er iets meer over vertellen, die waaien nog wel eens in die hoek rond. :wink:


(B)'tje verdiend :wink:

Mzzl Soes

  Damp | 10-12-2003 | 22:12 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Damp
Yamaha XJ600S Diversion
Strong, Ik heb zelf gereden bij de Friese rijschool, instructeur daar is Xandrijn, achternaam weet ik niet. Verder schijnen ook de ANWB-rijschool (van Dijk?) en Tilstra goed bekend te staan, maar daar heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

Wat je ook kiest, zorg ervoor dat je de instructeur vertrouwt, en dat zijn/haar manier van lesgeven bij jouw past (rustig, agresief, botte uitspraken, noem maar op).
Xandrijn kan ik omschrijven als rustig en duidelijk, hij laat je nog wel eens even aanmodderen om het zelf uit te zoeken (= een beter leermoment), lukt het niet dan grijp hij in. Botte uitspaken ken ik eigenlijk niet van hem.

Veel succes

Groeten
Damp

Driving like the Devil is a fast way to meet him

Dit bericht is gewijzigd door Damp op 10-12-2003 @ 22:25

  Jerna | 18-12-2003 | 23:31 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
BMW Rockster
Heey strong,

Beetje laat, maar dat zijn ze hier wel van me gewend... smile

Ik heb hier in Leeuwarden les gehad bij die ANWB Rijschool 'van Dijk'. De instructeur die mij les gaf heet Henk Draaier, maar die werkt daar niet meer (erg jammer, bijzonder goede instructeur) en ik heb geen idee of hij nog ergens les geeft. Over andere instructeurs hier in de stad weet ik eigenlijk niks (heb daar immers ook geen les van gehad he), dus ik vrees dat ik je niet echt verder kan helpen met het zoeken van de juiste rijschool/instructeur.

Wat ik je wel kan vertellen is hoe mij het lessen is bevallen (ik heb een zogenaamde verkorte opleiding gedaan).

Begin 1997 heb ik samen met mijn drie jaar jongere broer het snode plan opgevat te gaan motorrijden en in juni hebben wij gezamelijk rijles gehad van Henk bij van Dijk dus. We zijn beide nogal ongeduldig en maandenlang lessen zagen we niet zitten en daarom zijn we voor een kort traject gegaan en dit is ons enorm goed bevallen.

Na een zogenaamde intakeles van ongeveer twee uur heeft Henk een inschatting gemaakt van het aantal lesuren dat wij nodig zouden hebben (wij hadden beide nulkommanul ervaring, nooit brommer gereden, alleen wel alletwee al lang in bezit van B).

Er werd afgesproken om voor vierentwintig lesuren te gaan en dan twee blokken van vier uur per week (iedere dinsdag- en donderdagmiddag gedurende drie weken achtereen). De eerste middag van vier uur was enorm inspannend. Afwisselend de bijzondere verrichtingen en rijden op de weg. Toen we weer thuis waren konden we onze kleding letterlijk uitwringen van het zweet.
De tweede en derde middag waren ook nog best zwaar, maar de vierde was eigenlijk al bijzonder leuk rijden en de laatste middag was bijna een bonus (zo voelde het tenminste).

Het hele grote voordeel van zulke lange blokken is dat je niet steeds voor een enkel uurtje rijden helemaal weer moet wennen aan het rijden op een motor en het laatste uurtje van een blok is misschien wel extra zwaar, maar tegelijk ook enorm goed voor het "vallen van het kwartje". Je bouwt op deze manier tijdens het lessen al heel erg snel routine op.

Ik zou het dus absoluut weer op dezelfde manier gaan doen als ik opnieuw zou moeten.

Verder was Henk een vreselijk strenge instructeur. Zijn meetlat lag heel erg hoog. Het bleek dat hij de pionnetjes veel krapper had neergezet dan bij het examen en hebben we zaken geleerd die helemaal niet aan de orde komen tijdens het examen (voorbeeld: het herkennen van verkeersborden van de achterzijde aan de vorm. Waarom? Denk maar eens na over de plek op de weg waar bepaalde borden -voorangsbord of dropje bijvoorbeeld- altijd moeten staan... vlak voor een afslag. ALS JE DUS EEN VOORANGSBORD VAN DE ACHTERKANT HERKENT IS DAAR DUS EEN AFSLAG OOK AL ZIE JE DIE MISSCHIEN NIET DOOR BOSJES OFZO). Doordat Henk zo streng was viel het examen enorm mee. Ja, echt waar, ik heb alleen maar les gehad met schitterend zonnig weer en tijdens het begin van het examen regende het en ik vond het eigenlijk niet veel voorstellen (wat overigens niet wil zeggen dat ik geen fout had kunnen maken hoor).

Nog steeds merk ik dat ik plezier heb van hetgeen ik toen (extra) heb geleerd. Deelnemen aan het verkeer -of dat nu op de motor is of anderszins maakt niet uit- bestaat vooral uit het nemen van beslissingen. Alles wat je helpt om die beslissingen verstandig en snel te nemen zijn uiteraard erg welkom. Ik mag graag vlot (:wink:) rijden, maar ik wil ook graag weer heelhuids thuiskomen.

En nu ga ik kijken of het bed al een beetje is voorverwarmd =)

TFB Arjen

"Boxer > Bokser > Bokster > Brokster > Rokster > Rockster"


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.