![]() |
Redactie | 21-11-2007 | 09:34 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
![]() |
![]() De grootste 'fileknelpunten' zijn dan de ringwegen bij Utrecht en Rotterdam. Ook op de A4 (vooral Leiden-Den Haag), de A7 (knooppunt Coenplein) bij Amsterdam, de A44 tussen Wassenaar en Den Haag en de A27 tussen Gorinchem en knooppunt Lunetten loopt het verkeer in 2020 nog altijd vaak vast. Dat blijkt uit een analyse van minister Eurlings (Verkeer). Overigens is nooit beloofd dat door de invoering van rekeningrijden de files verdwijnen. ,,Maar dit verkeersinfarct is groter dan verwacht,' zegt Tweede Kamerlid Ger Koopmans (CDA). Hij raakt er daardoor alleen maar meer van overtuigd dat rekeningrijden bittere noodzaak is om de files enigszins in toom te houden. Eurlings signaleert ook een aantal 'potentiële' knelpunten waar de files nog langer dreigen te worden. Het gaat onder meer om de A12 (tussen Den Haag en Gouda), de A2 (Utrecht-Den Bosch) en de A28 (Rijnsweerd-Hoevelaken). Oorzaak is onder meer extra vrachtverkeer. Ook gisteren had autorijdend Nederland weer een harde confrontatie met het fileprobleem. Natte sneeuw en een brug op de A9 die niet meer dicht wilde, leidden gisterochtend tot een totaal van 491 kilometer aan files. Op de A2 stond op het hoogtepunt 21 km file tussen Zaltbommel en knooppunt Everdingen. Daarmee is de ochtendspits in november tot nu toe een stuk drukker dan over de eerste achttien dagen van november vorig jaar. Volgens de ANWB komt dat doordat er vorig jaar minder ochtendspitsen waren met regen. Toch stonden er in 2006 flinke files in november. Op 13 november stond het verkeer vast over een lengte van 602 kilometer. Op 16 november stond er 592 kilometer en op 20 en 23 november respectievelijk 474 en 472 kilometer. Bron: AD.nl |
|
![]() |
||
![]() |
C. Verloop | 22-11-2007 | 13:15 uur | |
![]() |
Fantastisch al die grabbelplannen! Alleen het vervelende is altijd dat alles gericht is op straffen; meer betalen voor hetzelfde of voor zelfs minder. Daarnaast, als het al lukt om mensen uit hun auto te krijgen, zijn er dan alternatieven? En hoe betaalbaar zijn die? Gaat de overheid er nu echt vanuit dat mensen voor hun lol in de file gaan staan? Velen hebben geen keuze, door beleid van de overheid zijn velen naar de periferie gelokt, Almere, Hoofddorp, Hoorn etc. En betaal je daar straks de tol voor en word je waarschijnlijk geconfronteerd met overvolle dure treinverbindingen. Dan nog even snel de kreet "milieu" er overheen, dan is het goed. "Milieu" is synoniem voor "graaien". Baggerziek wordt je van die losse amper onderbouwde proefballonen. Door rekeningrijden nemen de files met 13% af, volgens een werkgroep. Zeer benieuwd hoe ze dat verzonnen hebben. Waarschijnlijk net zo goed overwogen als de illussie dat je troepen naar Afghanistan stuurt en er van overtuigd bent dat ze niet hoeven te vechten. Laten we wel zijn, wat voor niveau zit er nu in de regering, de echte slimmerds zitten in het bedrijfsleven. Zo, dat is eruit, straks weer lekker op de motor en vriendelijk lachend tussen de fileauto's door naar huis zweven! ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
Reageer