Moto Morini Corsaro 1200

Een legende herleeft

Naked, krachtig, stijlvol; met de Corsaro 1200 laat Moto Tricolore B.V. in Nederland een legende herleven. Deze krachtige Moto Morini beschikt over de essentie van een fantastische motorfiets met de Bialbero CorsaCorta krachtbron als zijn ziel. Een 140 pk sterke 1.187 cm3 V-twin zorgt voor power in overvloed, met een maximum koppel van 123 Nm bij 6.500 toeren per minuut. Het blok beschikt over vier kleppen per cilinder, is watergekoeld en voorzien van elektronische inspuiting. Met de Corsaro 1200 biedt Moto Tricolore B.V. een passend antwoord op de alsmaar groeiende vraag vanuit de markt naar krachtige ‘naked’ bikes en herintroduceert de nieuwe importeur het legendarische merk Moto Morini in Nederland.

Corsaro 1200: een echte Moto Morini
“Moto Morini is een legendarisch motorfietsmerk dat afgelopen jaar hernieuwd op de markt is geïntroduceerd en perfect past in het productportfolio van Moto Tricolore B.V.,” verklaart Camiel van Berkesteijn, General Manager van Moto Tricolore B.V. “De Corsaro 1200 is de eerste motorfiets uit een productreeks die Moto Tricolore B.V. in Nederland zal introduceren.”

V-twin ‘naked’ bike met Euro 3 homologatie
Dankzij de 87o Bialbero CorsaCorta V-twin, ontworpen door de befaamde tweecilinder ingenieur Franco Lambertini, is de motorfiets compact gebleven en daardoor gemakkelijk handelbaar.
De 140 pk sterke Corsaro 1200 is één van de eerste 'naked' bikes die een Euro 3 homologatie hebben ontvangen, waarbij Moto Morini veel inspanningen heeft geleverd om de prestaties en esthetische kenmerken van de Corsaro 1200 ondanks de zware Euro 3 normen te behouden.

De V-twin is gekoppeld aan een zesversnellingsbak, die wat concept betreft vergelijkbaar is met de zesbak van de legendarische 3 1/2. De bak is uitgerust met een sportkoppeling voor supersnelle gangwisselingen. Verder mondt de tweecilinder uit in een spectaculair uitlaatsysteem met twee dubbele dempers.

Rijden op de Corsaro 1200 voelt alsof de rechterhand rechtstreeks verbonden is met het achterwiel, omdat deze motorfiets veel scherper reageert dan normaliter van zo’n krachtpatser verwacht mag worden. Het is het authentieke Moto Morini gevoel gestoken in een moderne, nieuwe uitgave.

Frame
De basis voor het chassis wordt gevormd door een buizenchassis van ultrasterk staal, exclusief voor Moto Morini ontworpen door Verlicchi, dat geheel is toegespitst op het betere stuurwerk. De buizenstructuur is extreem solide en staat borg voor een grote torsiestijfheid die noodzakelijk is om de indrukwekkende prestaties van het zelfdragende blok in toom te houden. De afmetingen van bijvoorbeeld de wielbasis, balhoofdhoek en naloop zijn zeer compact, zeker aangezien het hier om een motorfiets met een serieus 1.200 cm3 blok gaat.

Het stalen buizenframe, de voorvork met zijn dubbele koplampen en de compacte achterzijde benadrukken allemaal het sportieve aura dat de Corsaro 1200 omgeeft, met een vleugje elegantie dankzij het tweekleurige uiterlijk.

Banden
De lichtmetalen wielen zijn voorzien van Pirelli Diablo banden in de klassieke afmetingen 120/70 vóór en 180/55 achter. Die beschikken over meer dan voldoende grip en loopvlak om het enorme koppel van de V-twin op het asfalt over te brengen en de motorfiets onder alle omstandigheden onder controle te houden.

Elektronische ECU en elektrisch systeem
Hoewel de Corsaro 1200 op tal van punten blijk geeft van traditioneel Italiaans vakmanschap, is hij onderhuids voorzien van uiterst moderne elektronica. CAN-verbindingen zorgen voor de communicatie tussen het Magneti Marelli motormanagementsysteem, het dashboard met de onboard computer en de moderne sensoren die op alle belangrijke punten van de motorfiets zijn gemonteerd om de gevoelige elektronica te bewaken. Naast het onboard computersysteem, dat onder andere de gemiddelde en de hoogst gereden snelheid weergeeft, is het dashboard tevens uitgerust met twee verschillende tripmeters. Ook de buitentemperatuur, de gekozen versnelling, de tijd en de service intervallen zijn op de display af te lezen.
De Corsaro 1200 is voorzien van een elektrische starter. Een korte druk op de startknop is voldoende om de ECU opdracht te geven de startprocedure te doorlopen om de machtige V-twin tot leven te wekken.

De Moto Morini Corsaro 1200 is in Nederland inmiddels leverbaar via het officiële Moto Morini dealernetwerk vanaf € 13.990,-.

Bron: Moto Tricolore



Stem of voeg toe aan:
| Meer

Reageer

 
Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.

Zoeken

 
 

Dealer-acties

Evenementen

Motorverhuur

Toertochten

Motorvideo's