Gans | 16-02-2004 | 14:58 uur | Abonneer op dit bericht Zend dit bericht naar een kennis Reageer op dit bericht
Wie is Gans
Kawasaki ZZR 600
Beste lui,

zit met een probleem met mijn Kawasaki ZZR 600, 1992. Afgelopen weekend heb ik de motor uit de stal gehaald na de winterstop en aangezien hij aan de Optimate, druppelaar, hangt startte hij perfekt. Ben toen twee keer een half uur gaan rijden, met een uur pauze ertussen. Nog allemaal geen probleem, hij reed super! Bij thuiskomst wilde ik de motor binnenzetten maar ik kreeg hem niet meer gestart. Zodra ik de aanmaakknop induwde kreeg ik alleen een tikkende geluid te horen. Het geluid kwam vanonder het zadel. Dacht eerst dat ht misschien de accu was maar de lampen e.d. deden het gewoon perfekt. Heb hem in de schuur gezet en aan de druppelaar gehangen en de dag erna nog eens geprobeerd maar helaas nog steeds hetzelfde. Weet iemand misschien waar dit op kan duiden?!?

  VFRoom | 16-02-2004 | 17:14 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Het zou de spanningsregelaar kunnen zijn.Het beste wat je kan doen is de spanning meten(Meten is weten)=)

VFRiendelijke groeten,

VFRoom

  gt750 | 16-02-2004 | 17:54 uur | Reageer op dit bericht
Foto4
Suzuki GT750
heb je t accu niveau bekeken? veel mensen weten nietdat je de accu ook regelmatig na moet kijken..... als je accu niveau te laag is doet je accu t ook niet meer, kan je m nog zo lang aan te optimate hangen maar d'r gebeurt echt niks meer hoor.
Het getik wat je hoort is het schakel relais waarschijnlijk die normaal je startmotor bediend, deze krijgt nu niet genoeg spanning om je startmotor rond te draaien.
Als je motor loopt kan je idd voor de zekerheid je laadspanning meten moet zo'n 13,5 volt laden tussen de 1000 en 2500 toeren.Help opladen dus niets kijk dan even na hoe hoog je niveau staat vul het eventueel bij met ged. water tot het max. streepje, maakt het geen verschil zal je toch een nieuwe accu aan moeten schaffen. Hoelang zit je accu er in? er staat 2 jaar voor, alles wat er langer inzit is mooi meegenomen.
Succes

suzuki GT 750 "J" roken met die handel!!

  Arjanvl | 16-02-2004 | 19:37 uur | Reageer op dit bericht
Wie is Arjanvl
Honda CB750 F2
Beste "Gans",

Ik heb zelf een kawa gereden en had ditto probleem. Bij mij was het probleem de startmotor.
Als ik de motor eenmaal aanhad, was het probleem er niet, maar in een bepaalde stand alleen een tik. Probeer de motor eens een klein zetje in de versnelling te geven en zie of deze dan wel start met de knop.
Verder zou ik het startrelais eens bekijken. Die willen nog wel eens stuk gaan ;-)

Suc6!

  matthijsfh | 08-03-2004 | 10:59 uur | Reageer op dit bericht
Wie is matthijsfh
honda NTV 650
Soortgelijk probleem gehad met mijn honda ntv. Soms wel prima starten soms niets. In versnelling zetten, stukje duwen, starten.

Uiteindelijk start motor uitelkaar gehaald en schoongemaakt. De commutatie punten waren zwart.
Later ook nieuwe accu erin. Achteraf was de accu op de grens van dood (maandje later startte ie helemaal niet meer).

Dat 'tikken' is inderdaad je start motor relais dat ergens onder je buddy seat zit.

Succes Matthijs

  ZZR-600 | 22-08-2013 | 12:43 uur | Reageer op dit bericht
  Beste,

als het accu-niveau niet meer voldoende is zal de spanningsregelaar het ook niet goed meer doen!

Maar als je voldoende prik in de accu hebt en je hoort het start-relais (onder je buddy) klikken dan kun je ervan uit gaan dat het je startmotor is.

Als test zou je het startrelais kunnen overbruggen.

er komt een kabel van je accu naar je startrelais en er gaat vanaf je startrelais een kabel naar startmotor. maak hier "kortsluiting", raak niet je frame aan! je dient wel het contact aan te hebben, maar dat moge duidelijk zijn. Als je motor nog niet start dan is het je startmotor.

Test procedure is op eigen risico

En meestal zijn het dan de koolborsteltjes welke versleten zijn (hopelijk niet je rotor ingesleten of lagertjes defect)

Succes

Advertentie

  Richard | 13-04-2014 | 19:50 uur | Reageer op dit bericht
  Hallo,

Ik ben zelf in het bezit van een kawasaki zzr600 uit 1993 en heb hetzelfde probleem. Het probleem is gekomen sinds ik een nieuwe accu heb.

Het rare hieraan is dat in 90% van de gevallen de motor goed start. In 10% hoor je het relais klikken en start de motor niet. Het gekke hieraan is dat wanneer je een tijd wacht de motor weer gewoon start.

Zou dit dat toch het relais kunnen zijn? In mijn veronderstelling lijkt het zo te zijn dat wanneer het relais kapot is de motor nooit meer start?

huh?? huh?? huh??


Reageer

Naam:  
 
 
Je reactie:
 

Smiley lijst
Klik op een smiley om deze in te voegen in je bericht.
:neutral: :smile: :cry: pirate :depressed :sad: huh?? xd tear :eek: :p :glasses:
:cool: :laugh: :evil: :embarrass :disappoin :wink: :razz: :rolleyes: :twisted: :mrgreen: :redface: :question:
xd :ack: :?: :ermm: :devious: :knockedou :pukey: :bored: :bandit: :kwijl: :arrow: :alien:
:angry: :tired: :angryfire :sleep: :hurt: :lol: :grin: :lick: :exclaim: :ohyeah: :idea: :biggrin:
:chinese:
 
 
Welke dag is het vandaag?
 Even geduld aub...
Vanwege spam is deze controle helaas nodig.
Als je lid wordt van BikeNet.nl kan je direct je bericht plaatsen.
Bovendien houden we je dan op de hoogte van nieuws en andere ontwikkelingen op motorgebied.