![]() |
vlasweel | 30-07-2002 | 17:06 uur | Abonneer op dit bericht |
![]() ![]() |
BMW R850r |
Ik heb nu reeds 12 rijlessen gehad en het rijden op de motor (Suzuki Intruder 250 CC) gaat mij best af. Ik heb nu ook het theorie examen met positief resultaat door lopen. Mijn grootste uitdaging blijft echter de bijzondere verrichtingen (m.n. cirkels draaien). Ondanks alle extra aandacht van de instructeur blijven echt grotere vorderingen uit! Wie kan mijn hierin adviseuren om dit toch bij mijn naderende examen dit toch positief te door lopen. Bij voorbaat dank! mvrgr Royco |
|
![]() |
||
![]() |
Tasmanian | 30-07-2002 | 19:35 uur | |
![]() |
![]() Honda XL 1000 Varadero |
Bij cirkeltjes draaien ; blijf over je schouder kijken naar het middelpunt van de cirkel en terwijl de motor wel schuin gaat probeer je zelf rechtop te blijven zitten tov de weg. Tegenhangen dus. Probeer het eens. Succes Taz
|
|
![]() |
||
![]() |
Catmaniac | 31-07-2002 | 08:57 uur | |
![]() |
![]() Yamaha R6 |
Vraag je instructeur eens te rijden terwijl jij achterop zit. Op deze manier kun je dan eens aanvoelen hoe schuin een motor werkelijk kan. Dit was voor mij ook nl. een uitkomst, want ik ging ook gewoonweg niet schuingenoeg en maakte ovaaltjes i.p.v. kleine circels. Kijk naar het midden, idd. min of meer of je schouder, dus: kijk waar je naartoe wilt. Veel succes!! CAT :-)
|
|
![]() |
||
![]() |
vlasweel | 31-07-2002 | 10:29 uur | |
![]() |
BMW R850r |
Hey Guys, Alvast bedankt voor de adviezen. Ik zal ze bij mijn volgende les gaan toepassen, c.q. voor leggen aan mijn instructeur. Royco Royco
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 31-07-2002 | 22:27 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Kijken waar je naartoe wilt is het belangrijkste onderdeel van het hele verhaal. Niet goed kijken=niet goed sturen. Neem een denkbeeldig middelpunt voor de bocht die je neemt (een 8 is tenslotte ook niets anders dan 2 aan elkaar gekoppelde bochten) en blijf daarnaar kijken. Lukt dat niet, laat de instructeur dan in het middelpunt gaan staan, zodat je steeds naar de instructeur kunt kijken. En inderdaad, duw als het ware de fiets schuin van je af in de bocht. Soepel in de heupen en gelijktijdig naar beneden duwen van het stuur aan de binnenkant van de bocht. Een kennis van me had hetzelfde probleem. Hij vertelde dat de instructeur hem achter op zijn motor nam en vervolgens, met één hand sturend, de achtjes draaide.... Daarna had ie er zelf ook geen problemen meer mee, toen hij eenmaal had gezien hoe schuin je kunt gaan. Het hele verhaal is eigenlijk gewoon een handigheidje. Als het muntje valt en je eenmaal door hebt hoe het werkt, is er niks moeilijks meer aan.
|
|
![]() |
||
![]() |
vlasweel | 01-08-2002 | 11:34 uur | |
![]() |
BMW R850r |
Beste JanB, Bedankt voor het advies, ik krijg er al meer vertrouwen in! Ik zal het zeker toepassen! mvrgr Royco Royco
|
|
![]() |
||
|
||
![]() |
Udo | 01-08-2002 | 11:55 uur | |
![]() |
![]() Suzuki GSX 750 |
Beste Royco, Ik zag dat je lest op een chopper-model. Deze modellen hebben een langere wielbasis en zijn daarom wat lastiger in de bochten. Wellicht heeft jouw instructeur ook een model met een kortere wielbasis (modellen als de Honda CB500, Kawasaki ER-5, etc.). Deze hebben ook een wat actiever zithouding, hetgeen ook bijdraagt tot het stuurgedrag. Als dat zo is, probeer het dan eens op zo'n model. Succes, Udo
|
|
![]() |
||
![]() |
vlasweel | 03-08-2002 | 16:18 uur | |
![]() |
BMW R850r |
Beste Ludo, Goed advies! Ik zal deze (ook) opvolgen! MVRGR Royco
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 03-08-2002 | 17:05 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Ga er maar van uit dat het muntje écht een keer valt, dat duurt bij de een wat langer dan bij de ander, maar als je het kunstje een keer doorhebt, verleer je het niet meer. Dan snap je ook niet waar je het nu zo moeilijk mee had..... Geen paniek dus, gewoon lekker blijven oefenen en dan komt het vanzelf.
|
|
![]() |
||
![]() |
vlasweel | 16-08-2002 | 14:57 uur | |
![]() |
BMW R850r |
Hi Gents, Het goed nu een stuk beter, dus allen badankt voor jullie adviezen! Is er misschien nog een algemeen advies voor mijn komende examen? met vriendelijke groet, Royco
|
|
![]() |
||
![]() |
T.Q.F | 16-08-2002 | 16:03 uur | |
![]() |
Yamaha Thundercat, Virago |
in 1x slagen! succes en doe je best. die rondjes waren bij mij een ramp en de 8tjes een eitje. maar wat gebeurde op het examen..... het 8tje 2x niet goed en de rondjes perfect! wat ik wil zeggen is: als je het volgens de instructeur kan heb je alleen een beetje geluk nodig om te slagen. er zijn geen nieuwe tips die je het positief kunnen beinvloedden. alles weet je nu wel door het lessen/instructeur. dussssss gewoon ff slagen he!!!! groet tim
|
|
![]() |
||
Motorverhuur
|
||
![]() |
swam76 | 28-08-2002 | 11:31 uur | |
![]() |
![]() YAMAHA XVS650 Dragstar |
ik zag er altijd enorm tegen op, die bijzondere verrichtingen. maar uiteindelijk gingen die juiste iedere keer helemaal foutloos (op 1 noodstop na, toen had het geregend). maar juist daarna ging ik bij twee examens in de fout, door stommiteiten. m'n derde examen was gewoon relaxed rijden. al zat daar ook een klein foutje in. ik dacht nog: "NIET WEER", maar gelukkig was het de examinator niet opgevallen.
|
|
![]() |
||
![]() |
Catmaniac | 28-08-2002 | 12:46 uur | |
![]() |
![]() Yamaha R6 |
Reken er niet op 'dat ie het niet gezien heeft'. Ze zien namelijk alles altijd teveel. Ik neem aan dat het geen ernstige vaud is geweest, anders was ie er zeker over begonnen en als het zeer ernstig was geweest er over gevallen en was je weer gezakt. CAT :-)
|
|
![]() |
||
![]() |
JanB | 28-08-2002 | 21:23 uur | |
![]() |
![]() Yamaha Fazer 1000 |
Maar één advies: rij zoals je altijd rijdt en trek je niets aan van adviezen op het laatste moment zoals: deze examinator let scherp op snelheid, of: deze kijkt vooral naar de bijzondere verrichtingen etc. Rij zoals je zélf wil rijden en niet zoals je denkt dat een ander het wil.... Gewoon jezelf zijn, lekker ontspannen rijden (da's dus gewoon het moeilijkste, want rijden kun je best wel...) en dan moét het lukken.
|
|
![]() |
||
Reageer